ПЕДАГОГІЧНА СКАРБНИЧКА

8КЛАС. "Вітька +Галя" читали?













">
"><"><">

























        НА ЮВІЛЕЙНОМУ ФОРУМІ У ЛЬВОВІ ЗУСТРІЛА ВІДОМОГО МОВОЗНАВЦЯ
              ЗНАЄТЕ КОГО?
              

     ЗАВДАННЯ – ЦІКАВИНКА  ДЛЯ              УВАЖНИХ    

 ( склала вчитель української мови та літератури Поздимирського НВК     Михалюк Наталія Григорівна)            

 Знайди приховані іменники ,визнач їх рід і відміну
 


Ю Ь Ц Ц И Б У Л Я Т Ц М Н Х Ш
К Р Є И Б И Щ Я Ф С Ц П П П У
Г Л Ь Р Г Р У Ш А Ч І А Т Ч Ч
Е О Г Т Г Ю Я Ф Ю Е Х Г Є Т Ш
Р И З А Ч О Р Н И Ц Я Ш Ю Д Д
Ч Е Р Е Ш Н Я Х Ф Ю У Ф Н К Л
У Щ П Е П О Л У Н И Ц Я Я Л В
С П О М І Д О Р И Ж И Ж К З Ш
В Ч Б К Ш В И Н О Г Р А Д Щ Е
О Ж И Н А Я О Г І Р О К І Ю Р
Ш О Я Б Л У Н Я Е Ж Щ С Ь Т А
Є П Л В А Т Л З Я Т А Ї К Б И
В Ю Н Ї С Л И В А Ш И П С Ч Х
Ш В И Ш Н Я Р Ж Т Г З Т Т У Х
У Е А Ь Б Т Ю Є П Е Р Е Ц Ь




                Знайди іменники. Відповіді


. . . Ц И Б У Л Я . . . . . .
. . . .  . . . . . . . . . . .
. . . .  Г Р У Ш А . . . . . .
. . . .  . . . . . . . . . . .
. . . .  Ч О Р Н И Ц Я . . . .
Ч Е Р Е Ш Н Я . . . . . . . .
. . . .  П О Л У Н И Ц Я . . .
. П О М І Д О Р И . . . . . .
. . . .  . В И Н О Г Р А Д . .
О Ж И Н А . О Г І Р О К . . .
. . Я Б Л У Н Я . . . . . . .
. . . .  . . . . . . . . . . .
. . . .  С Л И В А . . . . . .
. В И Ш Н Я . . . . . . . . .
. . . .  . . . . П Е Р Е Ц Ь .





СПІВПРАЦЯ З УЧНЯМИ

12 ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ ДЛЯ УЧНІВ 5 КЛАСУ .ТЕМА "ФОНЕТИКА".СКЛАЛА ВЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ ПОЗДИМИРСЬКОГО НВК МИХАЛЮК НАТАЛІЯ ГРИГОРІВНА
1-12 У ФОНЕТИЧНІЙ ТРАНСКРИПЦІЇ УСІ СЛОВА ПИШУТЬСЯ *


З ВЕЛИКОЇ БУКВИ

З МАЛОЇ БУКВИ
2-12 Є 32 ЗВУКИ *


ПРИГОЛОСНИХ

ГОЛОСНИХ
3-12 В АЛФАВІТІ Є *


32 БУКВИ

33 БУКВИ
4-12 У СЛОВІ Я ЗВУКІВ *


ОДИН

ДВА
5-12 ЛІТЕРА Ї ПОЗНАЧАЄ *


ДВА ЗВУКИ

ОДИН ЗВУК
6-12 М`ЯКИЙ ЗНАК -ЦЕ *


ЗВУК

БУКВА
7-12 У СЛОВІ РОЗКЛАД ТРЕТІЙ ЗВУК *


З

С
8-12 КІЛЬКІСТЬ СКЛАДІВ У СЛОВІ ЗАЛЕЖИТЬ *


ВІД ГОЛОСНИХ ЗВУКІВ

ВІД ПРИГОЛОСНИХ ЗВУКІВ
9-12 У СЛОВІ ТІНЬ СКЛАД *


ЗАКРИТИЙ

ВІДКРИТИЙ
10-12 У СЛОВІ КИЇВ -ЯКИХ ЗВУКІВ МЕНШЕ? *


ПРИГОЛОСНИХ

ГОЛОСНИХ
11-12 ФОНЕТИКА ВИВЧАЄ *


БУДОВУ СЛОВА

ЗВУКОВИЙ СКЛАД МОВИ
12-12 ГОЛОСНИХ ЗВУКІВ Є *


12

6



************************___________________________________**********************



МАТЕРІАЛИ ДЛЯ КВЕСТУ СКЛАДЕНІ ТА ПІДІБРАНІ ВЧИТЕЛЕМ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТАЛІТЕРАТУРИ
    МИХАЛЮК НАТАЛІЄЮ ГРИГОРІВНОЮ

21 ЛЮТОГО - МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ МОВИ


 БУДЕТЕ МАТИ ЗМОГУ  ПОКАЗАТИ  СВОЇ
 1.ЗНАННЯ
       2.УМІННЯ                                                               
            3.НАВИЧКИ
                  4.ЕРУДИЦІЮ
                         5.КМІТЛИВІСТЬ
                                 6.ТВОРЧІСТЬ
                                        7.ТАЛАНТ
                                            8.ШВИДКІСТЬ ВОЛОДІННЯ ІКТ




ОТОЖ,ЗАПРОШУЄМО УСІХ УЧНІВ 4-9кл.  ДО УЧАСТІ
                          У  КВЕСТІ( ВСЬОГО 5 ЗАВДАНЬ)

   ПОДОРОЖ  НА ОЛІМП «МОВОЗНАВСТВА»,

   ЯКИЙ ПРОЙДЕ У ……
НА ЗАГАЛЬНОШКІЛЬНІЙ ЛІНІЙЦІ КОЖЕН КЛАС ОДЕРЖИТЬ МАРШРУТНИЙ ЛИСТ,А ТРИВАТИМЕ ПОДОРОЖ ДО КІНЦЯ УРОКІВ.

ЗАВДАННЯ  МОЖНА ВИКОНУВАТИ ТІЛЬКИ ПІД ЧАС ВИХОВНОЇ ГОДИНИ ТА  ПЕРЕРВ.

ЖУРІ: УСІ ВЧИТЕЛІ ТА ПРАЦІВНИКИ ШКОЛИ




РАДА  ЛІТЕРАТУРНО-МИСТЕЦЬКОЇ  СТУДІЇ
                      «ЧИСТЕ  ДЖЕРЕЛО»
         









М А Р Ш Р У Т   (ЗАВДАННЯ №1)

8кл. Завдання№1 на дверях у кімнаті,де є і столи,і крісла,але учні там не навчаються,проте дуже люблять це місце

   9кл.№1 Завдання  у тому місці,де зберігаються усі відомості  про учнів вашого класу від дня вступу у щколу і по сьогоднішній день

 5кл. Завдання №1у вчителя,який народився після Міжнародного дня мови

4кл.Завдання №1 у класі,де навчається найбільше учнів

6кл. Завдання№1 у куточку Шани і Слави людям,якими гордиться школа і село

7кл. Завдання№1 у найвідомішій книзі Т.Г.Шевченка(подумайте,де вона знаходиться)





ЗАВДАННЯ № 1

   №1   9 кл.Поставити наголос у словах
         Дочка,чотирнадцять, діалог, кілометр,завдання

 №1   8кл. Виправити помилки

Ненаписав,великдень, чий небуть, у Івана, матірю

 №1  5кл. Якого  члена  речення немає?(Викреслити)

    Підмет,присудок,додаток, займенник,обставина,означення

№1    6кл. Якого члена речення немає у  реченні?(допишіть)

              У школі проходить квест з мови.

 №1       4кл.Прочитайте уважно! Усе правильно?

      Н.хто?що?
      Р.кого?чого?
      З.кого?що?
      Д.кому?чому?
      О.ким?чим?
       М.на кому?на чому?
       К.
Виберіть варіант відповіді:

      Так                                         ні

 №1 7кл .  Синоніми,антоніми,омоніми вивчає розділ науки про мову,що називається…(закінчіть думку)

Завдання №2

 №2  4кл.1.Визначіть рід,число,відмінок слова Поздимир,запишіть його у множині.   (відповісти усно)

№2    6кл.Ворота,окуляри,шашки,штани.  У чому секрет(особливість) цих слів?       (відповісти усно)

№2   5кл. Знайти помилку. Сонце,Маріє,Поздимир,земле,мамо.
        (відповісти усно)

 №2   7кл. Хто,що,який,чий. Це займенники питальні чи відносні?
              (відповісти усно)

   №2  8кл.  Не знаю правильної відповіді. Це речення неозначено-особове. Так  чи   ні.(виберіть усно варіант відповіді)

№2  9кл.Сміються й плачуть соловї і б`ють піснями в груди… У реченні треба ставити: А) ,  Б) ; В) – Г) :
                                                                            Д) нічого     (усна  відповідь)


МАРШРУТ ЗАВДАННЯ №3

  9кл.Завдання №3 у блозі НАТАЛІЇ ГРИГОРІВНИ.  На сторінці «Педагогічна  скарбничка»

8кл.Завдання №3 у того,хто навчив вас писати перші
  букви, слова та речення

7кл.завдання №3 у керівника гуртка «Золота палітра»

 6кл. Завдання №3 у того, чию працю у школі ви не завжди
   поважаєте,не розуміючи,що шкодите найперше своєму
   здоров`ю

 5кл.Завдання №3 на дошці класу,де колись на перерві збиралися вчителі

4кл.Завдання №3 у кімнаті ,де «ходить сон коло вікон»

ЗАВДАННЯ №3          
ЦІКАВИНКИ ІЗ ЧАРІВНОЇ  СКРИНЬКИ          

          ЧИ   ЗНАЄМО,ХТО В ДОМІ НАШОМУ ЖИВЕ? 

 №3 8кл. ЗАПИШІТЬ ПРІЗВИЩА ПРАЦІВНИКІВ ШКОЛИ,У ЯКИХ ОДНАКОВА КІЛЬКІСТЬ БУКВ І ЗВУКІВ

  №3   9кл. ЗАПИШІТЬ ІМЕНА ПРАЦІВНИКІВ ШКОЛИ,У ЯКИХ БІЛЬШЕ ЗВУКІВ,НІЖ БУКВ

 №3 6кл.ЯКЕ ПРІЗВИЩЕ НАЙБІЛЬШ ПОШИРЕНЕ СЕРЕД УСІХ УЧНІВ ШКОЛИ?(письмово)

№3   7кл.ЯКА   БУКВА НАЙПОПУЛЯРНІША НА ПОЧАТКУ ПРІЗВИЩА УЧНІВ ШКОЛИ? (письмово)

 №3  4кл.ЗАПИСАТИ В АЛФАВІТНОМУ ПОРЯДКУ ІМЕНА УЧНІВ  СВОГО КЛАСУ  (письмово)

№3  5кл.Записати імена працівників школи,які роблять усе,щоб вам було затишно,щоб були здорові ,хоч не є вчителями. (письмово)


МАРШРУТ №4

5кл.Завдання №4 у вчителя,який ніколи  не викликає учнів до дошки на своєму уроці

8 кл.Завдання №4 у кабінеті, який найменший за розміром,але у ньому- усі важливі документи про учнів,учителів,працівників школи

6кл.Завдання №4 у вчителя,якому ви найбільше розкриваєте таємниці свого шкільного життя.Подумайте,хто він?

4кл. Завдання№4 в учителя,з яким попрощаєтесь через три місяці

 9 кл.Завдання №4 у кімнаті на столі,про яку ви щодня думаєте,переступивши поріг школи, і поспішаєте наввипередки

7кл. Завдання №4 у підручнику,який ви найчастіше відкриваєте


ЗАВДАННЯ №5  (у фейсбуку на стор. «Поздимире мій,…»)
 А)   Станція  « Помилка»
 Щоб  перейти на наступну зупинку,прочитай ще раз уважно усі повідомлення про квест.(Маєш зауваження – розкажеш  усно)


       Б) Зупинка «Що? Де?»
Завдання: відгадати ,що знаходиться у посудині, записати у коментарі і вказати клас.
Там лежить те, що по-різному називається в українській та російській мовах. З'явилось це слово в давньоіндійській мові і звучало приблизно, як «шакара».

Підказка: 1) означало «пісок», 2) деякі народи видобувають з тростини, а деякі – з овочів.


Картинки вставити        (Відповідь: цукор – сахар)





****************************************************

9кл.  Завдання №3. Записати  на листочку імена усіх      працівників  школи,у яких більше звуків,ніж букв.

(поспішіть вчасно віднести виконане завдання у "чарівну скриньку")

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________



                                    Переконайте  мене  



                                

                           свідоме  запам`ятовування










*******************************************************

     


                                                                     
  ХОЧЕТЕ ЗНАТИ?

Якою мовою говорив простий люд? Яка мова була душею нашого народу? Невже Шевченко та Котляревський вигадали українську на основі польського чи російського діалекту? Ні, вони були першими, хто наважився надрукувати і показати поезію живої розмовної народної мови.
Українську літературну традицію вони перейняли у студентів та викладачів Києво-Могилянської академії (Митрофана Довгалевського, Георгія Конисського та інших), які на початку18-го сторіччя писали інтермедії українською мовою.


Визначте правильне твердження. Обґрунтуйте відповідь

А) Займенником називаємо самостійну частину мови, що вказує на ознаку предмета.
Б) Слова нового, новим, нових спільнокореневі.
В) День, щодня, щоденний, щоденник – форми слова.
Г) Речення «Розкажи мені мамо про долю мою» ускладнене однорідними членами речення.
Д) Слова наллє, різдвяний, щасливий, чар-зілля, пів-Європи написані правильно

А ВИ ЗНАЛИ?

ПРАВИЛЬНО: З прийдешнім святом! З передсвятом! Або просто – з Новим роком, з Різдвом Христовим!

НЕПРАВИЛЬНО: З наступаючим святом!

ДЛЯ  ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ


< /div>



Вчимося говорити правильно
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ СКЛАДЕНІ ДЛЯ ЗАПАМ`ЯТОВУВАННЯ ПРАВИЛЬНИХ ВАРІАНТІВ СЛОВОВЖИВАННЯ
АВТОР: МИХАЛЮК Н.Г.,ВЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ ПОЗДИМИРСЬКОГО НВК

1.ЗНАЙДІТЬ НЕПРАВИЛЬНИЙ ВАРІАНТ *
А СВІЖИЙ СИР
Б СМАЖИТИ ЗА РЕЦЕПТОМ
В ПРИЄМНОГО АПЕТИТУ
2.СЕРЕД ВАРІАНТІВ ПРАВИЛЬНИЙ *
А ПО ВІВТОРКАМ
Б НАЙЯСКРАВІШИЙ
В ВИЩИЙ ДЕРЕВА
3.ВІДДАМ *
А У ВИПАДКУ ПОТРЕБИ
Б ЗА ПОТРЕБИ
В У РАЗІ ПОТРЕБИ
4.ЯК СКАЖЕТЕ:СЬОГОДНІ *
А МОЄ ДЕНЬ НАРОДЖЕННЯ
Б МІЙ ДЕНЬ НАРОДЖЕННЯ
5.БУДЕМО *
А СТАВИТИ ПИТАННЯ
Б ЗАДАВАТИ ПИТАННЯ
6.НЕ ХОЧУ *
А ХВОРІТИ ГРИПОМ
Б ХВОРІТИ НА ГРИП
7.НАВЧАЮСЯ У *
А МУЗИЧНІЙ ШКОЛІ
Б МУЗИКАЛЬНІЙ ШКОЛІ
8.БУВАЮТЬ *
А БАГАТОЧИСЛЕННІ ВИПАДКИ
Б ЧИСЛЕННІ ВИПАДКИ
9.У ЗМАГАННЯХ ХОЧЕТЬСЯ *
А ЗАЙНЯТИ ПЕРШЕ МІСЦЕ
Б ПОСІСТИ ПЕРШЕ МІСЦЕ
10.АЛЕ ДОВЕЛОСЯ
А ПОТЕРПІТИ ПОРАЗКУ
Б ЗАЗНАТИ ПОРАЗКИ
11.КОНКУРС ТРИВАТИМЕ *
А ПРОТЯГОМ МІСЯЦЯ
Б УПРОДОВЖ МІСЯЦЯ
В НА ПРОТЯЗІ МІСЯЦЯ
12.СЬОГОДНІ НАМ
А НЕ ПОВЕЗЛО
Б НЕ ПОТАЛАНИЛО
В НЕ ПОЩАСТИЛО

Вчимося говорити правильно
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ СКЛАДЕНІ ДЛЯ ЗАПАМ`ЯТОВУВАННЯ ПРАВИЛЬНИХ ВАРІАНТІВ СЛОВОВЖИВАННЯ
АВТОР: МИХАЛЮК Н.Г.,ВЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ ПОЗДИМИРСЬКОГО НВК

1.ЗНАЙДІТЬ НЕПРАВИЛЬНИЙ ВАРІАНТ *
А СВІЖИЙ СИР
Б СМАЖИТИ ЗА РЕЦЕПТОМ
В ПРИЄМНОГО АПЕТИТУ
2.СЕРЕД ВАРІАНТІВ ПРАВИЛЬНИЙ *
А ПО ВІВТОРКАМ
Б НАЙЯСКРАВІШИЙ
В ВИЩИЙ ДЕРЕВА
3.ВІДДАМ *
А У ВИПАДКУ ПОТРЕБИ
Б ЗА ПОТРЕБИ
В У РАЗІ ПОТРЕБИ
4.ЯК СКАЖЕТЕ:СЬОГОДНІ *
А МОЄ ДЕНЬ НАРОДЖЕННЯ
Б МІЙ ДЕНЬ НАРОДЖЕННЯ
5.БУДЕМО *
А СТАВИТИ ПИТАННЯ
Б ЗАДАВАТИ ПИТАННЯ
6.НЕ ХОЧУ *
А ХВОРІТИ ГРИПОМ
Б ХВОРІТИ НА ГРИП
7.НАВЧАЮСЯ У *
А МУЗИЧНІЙ ШКОЛІ
Б МУЗИКАЛЬНІЙ ШКОЛІ
8.БУВАЮТЬ *
А БАГАТОЧИСЛЕННІ ВИПАДКИ
Б ЧИСЛЕННІ ВИПАДКИ
9.У ЗМАГАННЯХ ХОЧЕТЬСЯ *
А ЗАЙНЯТИ ПЕРШЕ МІСЦЕ
Б ПОСІСТИ ПЕРШЕ МІСЦЕ
10.АЛЕ ДОВЕЛОСЯ
А ПОТЕРПІТИ ПОРАЗКУ
Б ЗАЗНАТИ ПОРАЗКИ
11.КОНКУРС ТРИВАТИМЕ *
А ПРОТЯГОМ МІСЯЦЯ
Б УПРОДОВЖ МІСЯЦЯ
В НА ПРОТЯЗІ МІСЯЦЯ
12.СЬОГОДНІ НАМ
А НЕ ПОВЕЗЛО
Б НЕ ПОТАЛАНИЛО
В НЕ ПОЩАСТИЛО






Види помилок у письмовій роботі

ВИДИ ПОМИЛОК У ПИСЬМОВІЙ РОБОТІ
Змістові (3)
Не розкрито тему тексту. Нечітко передано головну думку тексту. Про щось сказано недостатньо. Додано щось зайве. Спотворено інформацію. Порушено послідовність викладу.
Лексичні (Л)
Слово вжито в невластивому йому значенні. Невиправдано повторюється одне й те саме слово або спільнокореневі слова. Ужито зайве слово. Вжито росіянізм (російське слово замість українського).
Граматичні (Г)
Ужито неправильно утворене слово. Слово вжито у спотвореній формі. Неправильно поєднано слова між собою. Неправильно побудовано речення.
Орфографічні (І)
Слово записано з порушенням правил написання літер, які позначають ненаголошені голосні звуки, приголосні звуки, що уподібнюються, правила вживання знака м'якшення, апострофа та ін.
Пунктуаційні (V)

Неправильно розставлені розділові знаки.https://youtu.be/mYrTYuDMr6g

Немає коментарів:

Дописати коментар